Dezenty zwykłe w oryginalnym lakierze. W weekand do nich przysiądę i zdam relację czy i co pomogło.
Jakiego stężenia blue gel używacie żeby nie popsuć felg klientów ?
W moim drugim aucie poprzedni właściciel zabezpieczył w lutym lakier podkładem LACROE (ten reklamowany na trzyletnią ochronę), nalożył na to wosk Valvoline (F1? - nie znalazłem takiego ). Nie wyglądalo to źle i uznałem, że nie ma sensu już teraz kupować podkładu i maszyny polerskiej (on robił to podobno ręcznie, pogratulować wytrwałości).
Czytając opis pierwszego nie wiele ma on wspolnego z powłokami kwarcowymi a z tego co wiem do takich aspiruje, dwa że jeżeli nawet i tak sam opis jest w opakowaniu to nie ma ch..... ze to wytrzyma trzy lata na lakierze, ''...umyć, osuszyć i kłaść...'' no i stan rewelacja tylko niestety do pierwszego mycia. Przygotowanie lakieru przez nas do położenia powłoki nie licząc polerowania zajmuje znacznie znacznie więcej czasu i nie jest to takie proste.
Patrząc po opisanych przez Ciebie swirlach
a) poprzedni właściciel nic nie polerował tylko pojechał to cudo
b) cudo już dawno spłyneło i lakier sie dalej rysuje skoro to widać w tak słabej jakości fotach i po woskowaniu
co do pasty F1 moze i oni robia dobre produkty ropopochodne ale w dziedzinie detailingu nie istnieją a przynajmniej ja nie trafiłęm na ich produkty
Zamieszczone przez thearchitect
Poniżej efekty, ale moj post dotyczy czegoś innego - chciałbym przed zimą zrobić pełne zabezpieczenie, poleca ktoś coś do tych dwóch kosmetyków które już mam (czyli chodzi mi o Aktywną Pianę, podkład, glinki, może jeszcze coś)? Czy dobór jest w zasadzie obojętyny i wystarczy odnieść się do postów już przez Was napisanych?;-) Swirle są, w nie zastraszającej ilosci, ale kalkulator tego nie wychwycił
Co rozumiesz przez pełne zabezpieczenie ???
Tak jak Ci pisał kolega BIG w tej zabawie jest tyle dróg że nie można jednoznacznie powiedzieć mam to i to co mam dokupić żeby było tak.....
Bo ja napiszę listę np. 10 rzeczy, zaraz ktoś mnie skrytykuję albo dopisze kolejnych jeszcze 5 itd....
Jeżeli intersuje Cie ten ''worek bez dna'' to powoli zacznij czytać wymienione posty i szybko załapiesz czego my używamy nawet w tym na początkowych stronach pisałem sporo czego uzywam a jeżeli chcesz mieć łądne zadbane auto a nie inetresuej Cie nic wiecej poza myciem i woskowaniem to powłoka kwarcowa jest jedynym rozwiazaniem co nie zanaczy ze jdedno wyklucza drugie. ja na 2 z 3 samochodów mam powłoki ale nie przeszkadza do w zabawy cleanerami woskami itd....
[ Dodano: Sro 23 Kwi, 14 21:50 ]
Zamieszczone przez comando
Jakiego stężenia blue gel używacie żeby nie popsuć felg klientów
Ja już swoje felgi myłem czystym kwasem prosto z butelki i nic im nie bylo, były to ory felgi z forda i mercedesa, att też nie poległy więc nie wiem co mogło spowodować takie objawy jak u ciebie.
Zazwyczaj nie stosuje takiego hardkoru ale felgi np. w mercu zapewne były nie myte od 92r.
W czwartek popołudniu dostałem od przyszłego szwagra jego Peugeota 508, którym mieli jechać do ślubu w sobotę. Auto ma niecały rok czasu i 8 tys. km przebiegu. Lakier ori oprócz tylnego prawego błotnika. Jak na ten przebieg dość mocno zmatowiony, sporo rysek i hologramów.
Prace rozpoczęte od mycia i usuwania smoły. Później glinkowanie. Tak wyglądało pod halogenem:
Z tej strony z tyłu była drobna naprawa lakiernicza w serwisie, więc hologramy na całym prawym boku były odpowiednie jak na serwis przystało.
Z braku czasu jedyna 50/50 w dodatku słabo ujęta i bez taśmy.
A tak wyglądał po skończeniu:
3h przed ślubem korzystając z chwili wolnego skodzie też się dostało odświeżanie:
Niestety w drodze z kościoła do lokalu padał deszcz. Po imprezie auto też jeździło, więc zrobiło około 30km w deszczu. Następnego dnia wyszło słońce i mogłem pooglądać efekty
zakres dość obszerny bo auto ma pięć lat a tylko 2 razy było na myjni (tak twierdzi właściciel) - to nie żart - zobaczycie zdjęcia
dzisiaj odebrał, zadowolenie czy było/? - raczej szok i rozdziabiona buzia.
czas 37 godziny
ogólnie tak;
mycie aktywną pianą (tenzi)
iron - spłukanie
tar&glue - spłukanie
mycie zasadnicze (odrobina gold class od megsa oraz CAR PRO WOOL WASH MITT)
glinkowanie - spłukanie - trochę pędzelkowania (hamber bilt)
mycie główne - oczywiśce dwa wiadra (dodo juice born)
felgi - Daytona Wheel Brush
osuszenie
delikatna korekta (pracowałem na DA i były Pady 3M oraz menzerna 400 i na finiszowym padzie 4000)
cleaner - dodo juice lime prime
wosk - natys red od poor boy
zabezpieczenie plastików - 303 Aerospace Protectant
zabezpieczenie gum, uszczelek - SONAX - Środek do czyszcznia i konserwacji gumy
szyby - Meguiar's NXT Generation Glass
opony - tire gel od megsa
środek;
odkurzanie
APC na wszystkie plastiki - nielsen cyclone - mega syf był
pranie dywaników welurowych - kercher puzzi 10/1
pranie dywanów - j/w
skóra czyszczenie - LEDERZENTRUM COLOURLOCK ZESTAW STRONG - naprawdę daje rade!!!
konserwacja - zestaw j/w
plastiki - poor boy natural look
skóra na kierze i mieszek - zymol leathet cleaner i conditioner
chciałem jeszcze komorę silnika pojechać i wyczyścić dwururke wełnąstalową ale brakło czasu.
Do mnie dzisiaj przyjechał Opel Rekord, rocznik 1976 z silnikiem 3.0 V6 - SWAP z Omegi służącej w brytyjskiej policji. Auto przeszło modyfikacje nadwozia (usunięcie wnęk, poszerzenie nadkoli) i było malowane 5 lat temu. Jak to powiedział właściciel - zaniedbał on blacharkę i lakier i czas coś z tym zrobić. Wpadł do mnie dzisiaj na skromne 13 godzin z założeniem szybkiej korekty dwuetapowej. Skończyło się na czteroetapowej z zaplanowanym końcem w czwartek.
Do korekty użyłem past 400, 2500 i 4000 na różnych padach - niebieski Urban (poległ[*]), żółty Urban (poległ[*]), biały, pomarańczowy, żółty Flexi, niebieski żółty 3M. Ponieważ lakier w każdym miejscu był inaczej zaniedbany i inaczej położony - przed każdym elementem robiłem odpowiednie dopasowanie. Najdłużej zeszło mi na masce, gdzie użyte były kombinacje 400 Urban, 400 biały Flexi, 2500 pomarańczowy, 4000 żółty, 4000 niebieski 3M.
Na aucie końcowo ma leżeć PB Natty's Red. W czwartek zaprezentuję finalny efekt - tym czasem kilka zrzutów z pracy.
Inspekcja. Na pierwszy rzut - bagażnik
Drzwi pasażera lewy tył.
Nadkole lewy tył
No to działamy.
Pierwsze, nieśmiałe próby na bagażniku. 2x400 na białym Flexi. Potem doszedł jeszcze pomarńczowy i niebieski 3M.
Nadkole tył
Jedziem dalej. Drzwi pasażera z tyłu:
Maska. :shock:
Ale nie ma tego złego... :twisted:
Z garażu wyjechałem zły... Bo już nie było słońca. Pozostało tylko na zakończenie zrobić sobie zdjęcie w odbiciu bagażnika:
W czwartek ciąg dalszy!
Co do zdjęć - zgodnie z poradami staraoctavia zacząłem używać MF i skupiać się na rysach w lakierze. Niestety wypadło mi z głowy, aby ustawiać czas naświetlania w ten sposób, żeby było widać lampę, a nie tylko jej "błysk" - mam nadzieję, że wiecie o co chodzi. Obiecuję następnym razem poprawę. ops:
Przepraszam że tak późno, mam remont domu międzyczasie i obowiązki wzywały:
kilka zdjęć przed i po, niestety część zdjęć tylko kom gdyż nie miałem przez 2 dni dostępnego nikona. miłego oglądania, chętnie przyjmę komentarze i uwagi
ale gdybyś zobaczył w jakim była stanie jak przyjechała. 3 godziny to pozbywałem się okruchów i tym podobnych rzeczy ze szczelin - poza tym brudna co widać na zdjęciu. auto 60 K przelatane dopiero
Kolorek piękny
P.S. mam wrażenie że biały jest mało wdzięczny jeżeli chodzi o korektę.. dużo pracy, mało widoczne efekty, pomijając że lakier Audi się tnie ciężko
My "Silver" http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=66739
Pimpness Car Detailing - renowacja lakieru, pranie tapicerki, renowacja skóry, czyszczenie i konserwacja tapicerki skórzanej, renowacja reflektorów, powłoka kwarcowa, kompleksowe czyszczenie pojazdów.
1) przeczytaj PW bo taka relacja jest trochę z d....y a dwa ze szybko Ci sie skończy limit MB, ja raz tak zdrobiłem, potem się wyleczyłem jest wiele serwisów darmowych i płatnych pomagających w tej dziedzinie
2) biały lakier jest fajny ale niestety bardzo ciężko się z nim pracuje
gusiak11, no właśnie muszę się z tego wyleczyć. lepsze małe zdjęcia i ew opis, masz racje - jak rozeznam temat to zmienię relację.
Ciężko się pracuje na białym ale kolor fajny i ładny.
My "Silver" http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=66739
Pimpness Car Detailing - renowacja lakieru, pranie tapicerki, renowacja skóry, czyszczenie i konserwacja tapicerki skórzanej, renowacja reflektorów, powłoka kwarcowa, kompleksowe czyszczenie pojazdów.
Audi to audi
Bialy po dobrze zrobionej korekcie (tu finisz jest o wiele wazniejszy niz na czarnym) wyglada oblednie.
Cieszy mnie rowniez rozwoj tego watku, fajnie, ze cos sie dzieje i coraz wiecej zadbanych aut na ulicach.
Mickul zapowiada się ciekawie Fajny pacjent Ci się trafił i do tego w ciekawym kolorze Czekam na pełną relację
Andoran bardzo fajna praca. Jakiś czas temu robiliśmy identycznego Sportbacka z tym, że bez skór - kolor, felgi te same Jak się pracowało z tym lakierem?
staraoctavia, gusiak11, zacieki po blue gel z każdym myciem schodzą po trochu. Po SRP było naprawdę nieźle. Po wczorajszym wosku widać tylko jeden mały na jednej feldze. Ale myślę że i on zejdzie. Także kamień z serca. Teraz będę stosował mniej agrresywny roztwór :wink:
Co polecicie do plastiko gumy we wnętrzu O2 ? Na KA polecają różne środki ale ten materiał jest dosyć nietypowy więc wolę zapytać Was.
Komentarz